Beuys's art itself also gradually became more political, all the while continuing to be informed by his concept of "Social Sculpture," according to which the implicit message of any of his labors was that society itself was to be understood as the real "art work." Il y eut également à partir de cette époque des sculptures, puis des objets et des performances, des actions à caractère intermedia, avec l’acoustique ou la musique. 725 Vineland Place, Minneapolis, MN 55403 (612) 375-7600 This is particularly the case in regard to Beuys's aesthetic of Social Sculpture, which suggested art's potential to transform the life of the individual observer, as well as the social condition of her/his larger culture. How to Explain Pictures to a Dead Hare (German: wie man dem toten Hasen die Bilder erklärt) was a performance piece enacted by the German artist Joseph Beuys on 26 November 1965 at the Galerie Schmela in Düsseldorf.While it was only Beuys’s first solo exhibition in a private gallery, it is sometimes referred to as his best known action. Le coyote cristallise ainsi les haines, et est considéré comme un messager. Joseph Beuys, ( 12. Although the Fluxus movement of the 1960s was not formally founded by Beuys, it owes in large part its lasting legacy to his widely acknowledged practice and example. Il déclarait être né à Clèves et non à Krefeld. Beuys's insistence on the fundamentally democratic nature of human creativity suggested that every fully thinking and feeling person is, by definition, an artist, has left a widely influential and creative legacy since his death in 1986. Sa naissance commence déjà par une fiction. Beuys used this organic material in both its liquid and solid states, the implicit potential for continual metamorphosis of the fat suggesting a great spiritual substance. 3 exhibitions, 2 upcoming exhibitions, 16 sold lots, 4 articles. Although he finally opted for a career in medicine, Beuys's ambition proved short-lived when, in 1941, he voluntarily enrolled himself in the German air force, or Luftwaffe (allegedly to avoid the draft). Le coyote est un animal intelligent, vénéré jadis par les Indiens d’Amérique et qui fut persécuté, exterminé par les Blancs. On having donned the suit for a 1970 performance, Beuys subsequently claimed that it symbolized "protection of the individual from the world," no less the fundamental isolation of the human condition. Thus following on the heels of a tumultuous early life, Beuys's first official validation arrived in 1961, when he was appointed Professor of Monumental Sculpture at the Staatliche Kunstakademie Düsseldorf (where he himself had earlier studied). Joseph Beuys s’explique sur l’emploi de trois de ses matériaux de prédilection dans ses objets et lors de ses actions, à savoir la graisse, le cuivre et le feutre : « Oui. While Beuys's military subscription was voluntary, he had no desire to see actual combat. Thus in keeping with his interest in medicine, Beuys continued his studies in biology and zoology in the early 1940s. Sa production artistique, constituée d’actions, de peintures, de dessins, de sculptures et de vitrines, s’étend sur plus de trente ans. The trees of 7000 Oaks continued to be planted by others after Beuys's death, thus implying the artist's continued presence well after his own soma had assumed a place in the realm of the invisible. C'est deux années plus tard qu’il fut nommé professeur à son ancienne école. nécessaire]), il retourne les termes du problème et s’efforce de mener son œuvre comme un projet existentiel. Durant cette période, il donne également de nombreuses conférences (à Londres, Düsseldorf, Dublin, Bruxelles, Paris, New York…), tout en enseignant dans plusieurs instituts (Düsseldorf, 1961-1972). Joseph Beuys German | 1921 - 1986 FOLLOW. Joseph Beuys was born in Krefeld, a small city in northwest Germany. Beuys believed that if one were, by default, an artist, then one might be an artist everywhere, or in every context in which one finds oneself - the art studio proper, the classroom, and the "street" offering equally advantageous circumstances for creative experience. Eduard Beaucamp Riegels Buch setzt den Maßstab für eine historisch-kritische Auseinandersetzung mit Joseph Beuys. Never the docile academic or administrator, Beuys was eventually dismissed from his professorship at the Kunstakademie (1972), indeed owing partly to his unorthodox practice of accepting anyone into his classroom. En 1990, après la mort de Joseph Beuys et de Robert Filliou, un colloque ayant pour thème la rencontre de l'art, de la science et de la spiritualité dans une économie changeante se tint au Stedelijk Museum, à Amsterdam, auquel participa notamment le dalaï-lama[6]. Heute ist sie das Standardwerk zu Beuys und jetzt in … Ainsi, on pourrait dire que c’était le premier concept sur le plan de l’énergie… mais c’est aussi une sorte d’anthropologie ! On resuming his civilian life in 1946, Beuys enrolled in the monumental sculpture program of the Staatliche Kunstakademie Düsseldorf. Beuys claims to have been promptly rescued by a nomadic tribe of Tartars, who apparently saved his life by greasing his bruised and battle-weary body with animal fat, before wrapping him entirely - so as to raise his temperature - in felt. En 1946 Beuys devient sculpteur et rencontre les frères Van der Grinten qui commencent à acquérir ses oeuvres. De cette façon, Beuys ne foulera jamais le sol américain à part celui de la galerie : il avait en effet refusé de poser le pied aux États-Unis tant que durerait la guerre du Viêt Nam. December, 30 2020 ACTIVITY 25 Alerts. Joseph Beuys was an avant-garde artist (born 12th May, 1921, in Krefeld/Germany - died 23rd January, 1986, in Düsseldorf/Germany). Fluxus stressed the importance of applying oneself to an unusually broad range of media, including painting, drawing, performance, sound art, sculpture, video, collages, and poetry. L’artiste s'invente un personnage (reconnaissable à son chapeau et son gilet) qui investit tous les domaines : professorat à l’académie des Beaux-Arts de Düsseldorf, création du Deutsche Studenten Partei en 1966, puis d’une Université libre internationale (manifeste de 1972), activités politiques et sociales diverses comportant une dimension ironique et ambiguë. While Beuys had always made an impact on his fellow Fluxus colleagues since the early 1960s, he would ultimately come to play a larger role in lending credence to the notion, increasingly popular since the mid 1990s, that art should address social, political, and related concerns by blurring the boundaries between its own practice, as a professional discipline, and everyday reality. The German artist Joseph Beuys communicated intense emotion in his art using a wide variety of media in drawings, sculpture, and performances.. Joseph Beuys was born May 12, 1921, in Krefeld on the German/Dutch border near his parents' home in Cleves. En pratique : Quelles sources sont attendues ? En 1970, Joseph Beuys était professeur de sculpture à la Kunstakademie de Düsseldorf. The 1920s represented an era of change and growth. Much of it […] Une ambulance se présente au domicile de l’artiste à Düsseldorf, en Allemagne. Elias Maria Reti, son plus jeune élève à la Kunstakademie de Düsseldorf, a étudié l'art avec lui à l'âge de quinze ans[2]. as though by way of telepathy, as Joyce had died in 1941). But, for viewers with a knowledge of Beuys’s biography, his favored materials—fat, felt, beeswax, among them—allude to a personal mythology rife with meaning. L’artiste tient sur son sein un lièvre mort, comme il le ferait d’un enfant. Beuys ouvre la voie par cette démonstration à une nouvelle forme de réflexion artistique : il est « conducteur » au même titre que ses matériaux de prédilection. Dès lors, à partir de la fin de la guerre, il devient la figure emblématique du mouvement Bewegung. For instance, in places like universities, where everyone speaks […] The project was of enormous scope, and met with some controversy. In 1964, while Beuys was in the middle of performing a work at the Technical College Aachen, a student suddenly punched him in the face, bloodying the artist and causing the event to come to an abrupt conclusion. Chaque jour, des exemplaires du Wall Street Journal, sur lesquels le coyote urine, sont livrés dans la cage. Mais après la crise, j’ai commencé une nouvelle théorie et j’ai essayé de trouver les matériaux adéquats pour exprimer mes préoccupations avec de nouvelles énergies, avec les problèmes d’énergie en général et ma compréhension de la théorie de la sculpture. Comment ajouter mes sources ? Il débute ses études à lAcadémie en 1947 et sintéresse à lalchimie, aux liens entre la religion et les sciences ainsi quà lévolution. In keeping with this ambition, he restricted himself to three motifs: animals, the female figure, and landscape. The Tatars living there wrapped Beuys in fat and felt to save his life. While continuing to utilize his already standard wares of felt, animals, and organic materials, he supplemented them with new elements in order to suggest new symbolic meanings, no less to infuse his own particular brand of "Conceptual art" with a new visual syntax. Joseph was even a part of the controversial Nuremberg rally in September 1936. J’avais besoin de moyens d’expression. Les croix rouges qui apparaissent dans certaines de ses œuvres, comme Infiltration homogène pour piano à queue (1966), rappellent ainsi des souffrances occultées, personnelles ou ancestrales. Notices dans des dictionnaires ou encyclopédies généralistes, Comment expliquer les tableaux à un lièvre mort, Felt: Fluxus, Joseph Beuys, and the Dalai Lama, Collection de peintures de l'État de Bavière, https://fr.wikipedia.org/w/index.php?title=Joseph_Beuys&oldid=179254106, Article manquant de références depuis mai 2017, Article manquant de références/Liste complète, Catégorie Commons avec lien local différent sur Wikidata, Article de Wikipédia avec notice d'autorité, Page pointant vers des bases relatives aux beaux-arts, Page pointant vers des bases relatives à la musique, Page pointant vers des bases relatives à l'audiovisuel, Page pointant vers des dictionnaires ou encyclopédies généralistes, Article contenant un appel à traduction en anglais, Article contenant un appel à traduction en italien, Portail:Biographie/Articles liés/Peinture, Portail:Biographie/Articles liés/Culture et arts, Portail:Biographie/Articles liés/Photographie, licence Creative Commons attribution, partage dans les mêmes conditions, comment citer les auteurs et mentionner la licence. Works that epitomize this varied practice include Homogenous Infiltration for Grand Piano (1966), Homogenous Infiltration for Cello (1967), The Pack (1969), and Felt Suit (1970) - the latter work notably lacking Beuys's typically elaborate and/or metaphorical titles. Et ces trois éléments, forme, mouvement et chaos étaient de l’énergie non déterminée d’où j’ai tiré ma théorie complète de la sculpture, de la psychologie de l’humanité comme pouvoir de volonté, pouvoir de pensée et pouvoir de sensibilité ; et j’ai trouvé que c’était là le schéma adéquat pour comprendre tous les problèmes de la société. He was an only child, to the merchant Josef Jakob Beuys and his wife Johanna Maria Margarete Hulsermann. Just months after Beuys's birth, the family moved south to the industrial town of Kleve. Les pas de Beuys se déplaçant avec l’animal dans la galerie sont également audibles au-dehors. The two were a devout Catholic couple of the northern Rhine-Westphalian middle-class. Sound Installation work Citing influences from Joseph Beuys, Charles Ives, Samuel Beckett, and the Art Ensemble of Chicago, along with the story and folklore collecting traditions of Studs Terkel and Alan Lomax, Brody uses oral history to create word and sound-orientated narratives from documentary material. Is it about a bicycle?, Marval, Galerie Beaubourg, Sarenco-Strazzer, 1985. Joseph Beuys’s work continues to influence and inspire practitioners and thinkers all over the world, in areas from organizational learning, direct democracy and new money forms to new art pedagogies and ecological art practices. Olivia Laing’s The Lonely City: Adventures in … Beuys remains, to this day, one of the few artists whose life and work continually spark debate and a sense of mystery over what constitutes art's legitimate province, and what might constitute the true limits of human expression. En partant de son accident en Crimée (ou du mythe de cet accident), il va édifier une œuvre à caractère autobiographique et métaphorique qu’il qualifie de « mythologie individuelle ». Je pouvais transformer ainsi le caractère de cette graisse d’une condition chaotique et flottante en une condition de forme très dure. Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. JUMP TO: Joseph Beuys’s biography, facts, family, personal life, zodiac, videos and related celebs. This is evident in seminal works such as Fat Corners (1960) and Fat Chair (1964). Il est alors pris en charge sur une civière, emmitouflé dans une couverture de feutre. Cette action affirme une nouvelle fois, un concept « élargi » de la notion d’art ; l’homme en est le maillon principal, et son lien aux tableaux comme à une source de l’inconscient se révèle alors aussi important que les tableaux en eux-mêmes. Joseph Heinrich Beuys, né à Krefeld le 12 mai 1921 et décédé le 23 janvier 1986 à Düsseldorf ; artiste allemand qui a produit nombre de dessins, sculptures, de performances, de vidéos, d'installations et de théories, dans un ensemble artistique très engagé politiquement. Beuys's major influences during these early years, however, were generally more remote, such as the work of Italian Renaissance painters; the scientific theories of Galileo; the writings of James Joyce; the writings of the German romantics - namely Goethe, Novalis, and Schiller - and the work of various others who Beuys admired for their generally mystical and universal qualities. The work cinched what had been, up to that time, a growing fascination with Beuys by the international art world and public alike. En 1978, l'artiste néerlandaise Louwrien Wijers interviewa Joseph Beuys sur l'avenir de l'art, de la religion et de l'économie, qui lui suggéra de poser les mêmes questions à Andy Warhol, lequel lui suggéra à son tour d'interroger le dalaï-lama. Januar 1986) war ein avantgardistischer deutscher Bildhauer und Performance-Künstler, dessen Werke, die sich durch unorthodoxe Materialien und rituelle Aktivitäten auszeichneten, viel Aufsehen erregten und … Beuys crée le concept de sculpture sociale devant permettre d'arriver à une société plus juste ; il pense que tout homme est artiste et que si chacun utilise sa créativité, tous seront libres. Il coexiste ensuite pendant trois jours avec un coyote sauvage, récemment capturé dans le désert du Texas, qui attend derrière un grillage. "Joseph Beuys Artist Overview and Analysis". The work would continue to resonate, however, when a photograph of Beuys, nose bloodied and arm raised like that of a prize fighter, began to circulate. Late in life, Beuys founded many political organizations - especially following his 1972 dismissal from his professorship - such as the Free International University for Creativity and Interdisciplinary Research (1974), and the German Green Party (1980). (In an ironic turn, Beuys was himself compelled by legal fiat to join the Hitler Youth movement by the time he was a teenager). Seine Recherchen machen große Teile einer apologetischen oder schwärmerischen Beuys-Literatur zur Makulatur. Ce fax devait incarner un signe de paix pendant la guerre froide[3]. [Internet]. Il déclarait être né à Clèves et non à Krefeld. In any event, a mixture of fact and fiction would come to play a central role in Beuys's later art works. Complementing this creative asceticism, Beuys turned his back on all media other than pencil, ink, and oil pigments. J’avais besoin par ailleurs d’un élément très rapide, porteur d’électricité, ce fut le cuivre. Beuys was in pursuit of a new artistic language, one that might emerge from intense solitude and introspection. Dès que l’art du happening arriva d’Amérique, Beuys commença à en organiser avec le groupe international Fluxus. The economic boom and the Jazz Age were over, and America began the period called the Great Depression. Joseph Beuys, « Par la présente je n'appartiens plus à l'art », Paris, L'Arche, 1988. ». Beuys was educated in Rindern, Ger., and served in the German air force throughout World War II. Aussi j’ai essayé de pourfendre cette idée conventionnelle : la sculpture ; ce n’était pas pour moi uniquement le fait de travailler dans un matériau spécial mais la nécessité de créer d’autres concepts de pouvoirs de pensée, de pouvoirs de volonté, de pouvoirs de sensibilité. Ce moment est pour lui celui de l’instauration de sa légende personnelle : il semblerait qu’une patrouille allemande l’ait retrouvé et emmené à l’hôpital, mais Beuys raconta que, recueilli par des nomades tartares qui l’avaient nourri de miel, il était revenu à la vie, recouvert de graisse et enroulé dans des couvertures de feutre. Le 12 janvier 1985, Joseph Beuys participa au projet Global-Art-Fusion — en coopération avec Andy Warhol et l'artiste japonais Kaii Higashiyama. Artists > Joseph Beuys > Biography . Sa tête est recouverte de miel et de poudre d’or ; exceptionnellement, il ne porte pas le chapeau de feutre qui le caractérise tant. Dans ces os, de même que dans la semelle d’acier, sont cachés des micros grâce auxquels sont retransmis les propos murmurés par l’artiste expliquant le sens de l’art au lièvre mort. In autumn of that year the family moved to Kleve, an industrial town in the Lower Rhine region of Germany, close to the Dutch border. Beuys responded well to the instruction of Ewald Matare, at that time a widely popular German painter and sculptor, whose work had once been proclaimed "degenerate" by the Nazis. In Beuys's case, his artistic practice covered four major areas: so-called traditional art (painting, drawing, sculpture installation); art performance; art theory and academic teaching; and political activism. Il parle même de réconciliation karmique du continent nord-américain. Joseph Beuys… Beuys would later recall, in an unsubstantiated account, that when, in 1933, the recently formed National Socialist German Workers' Party (or Nazi Party) staged a book-burning rally at Kleve (Beuys would have been aged 12), he rescued from the flames Carolus Linnaeus's Systema Naturae (1735) - one of history's most groundbreaking works of scientific literature. One example of the kind of work that emerged from this intense discipline was Woman/Animal Skull (1956-57), a highly personal, experimental and arguably mystical abstraction. Filmés et observés par les visiteurs derrière un grillage, l’homme et l’animal partageront le feutre, la paille et le territoire de la galerie avant que l’artiste ne reparte comme il était venu. It is notable that several eyewitness accounts are on record as contradicting Beuys's romantic and exotic parables; in addition, there were reportedly no Tartar tribesmen occupying the region of Beuys's alleged military plane crash. The German artist Joseph Beuys (1921-1986) communicated intense emotion in his art using a wide variety of media in drawings, sculpture, and performances. Beuys has also made a lasting impact on environmental art, such as in the case of Robert Smithson, from the 1960s to the present. C’est en partie à cause de cette ironie sous-jacente que Beuys fut décrié par certains de ses contemporains : il lui fut reproché, entre autres, la dimension mystique de son œuvre, la récupération de l’histoire (la tragédie de la Seconde Guerre mondiale est un thème récurrent de ses travaux), mais surtout une certaine propension au culte de la personnalité. Pour certains, Beuys, à travers cette action, souligne le fossé existant entre la nature et les villes modernes ; par le biais de l’animal, il évoque aussi les Amérindiens décimés dont il commémore le massacre lors de la conquête du pays. Joseph Beuys : biography 1921-5-12 – 1986-1-23 One of Beuys’ more famous and ambitious pieces of social sculpture was the 7000 Oaks project. En effet, le public n’a pas accès directement à la scène ; il peut cependant l’observer à travers une porte vitrée, une fenêtre et des images vidéo retransmises en direct à l’extérieur de la galerie sur un téléviseur. Joseph Beuys was born May 12, 1921, in Krefeld on the German/Dutch border near his parents' home in Cleves. Just months after Beuys's birth, the family moved south to the industrial town of Kleve. The two were a devout Catholic couple of the northern Rhine-Westphalian middle-class. Biography Childhood and early life in the Third Reich (1921-1941) Joseph Beuys was the son of the merchant Josef Jakob Beuys (1888–1958) and Johanna Maria Margarete Beuys (born Hülsermann, 1889–1974). Joseph Beuys (1921–1986)—a German sculptor and performance artist--became one of the most influential figures in modern and contemporary art. Joseph Beuys was born in Krefeld, a small city in northwest Germany. Avec lui, Beuys joue de sa canne, de son triangle et de sa lampe torche. Joseph Beuys (allemand, né à Krefeld le 12 mai 1921 – mort le 23 janvier 1986 à Düsseldorff) est un artiste de l’Allemagne de l’après Seconde Guerre mondiale, connu à la fois pour ses performances et ses sculptures. La canne est pour lui le symbole de l’Eurasie unie en un continent solidaire. L’œuvre de Joseph Beuys a une vocation thérapeutique qui vise à guérir la société de ses maux, ce qui n’est pas sans rappeler les études de médecine qu’il suivait avant qu’elles soient interrompues par la guerre. During Beuys's early education at Kleve, his primary- and secondary-school instructors identified his predilection for drawing and music. Et puis j’avais besoin d’autre chose pour isoler tel secteur de tel autre et j’utilisai alors le feutre. There, Joseph attended primary school (Katholische Volksschule) and secondary schoo… While the biggest difficulty of the project was raising the money, the project had its share of opponents. Known for his highly original and controversial themes, his practice of “social sculpture” attempted to make art more democratic by collapsing the space between life and art. This meeting of the studio and the street, as it were, leads from Fluxus happenings to the ecological art of the more recent past, as well as a current generation's fascination for elements of chance, random encounter between an artist and her/his audience, the participation of the audience in the art work's completion over time, the incorporation of everyday materials within interactive installations and happenings, and so forth - indeed much of what has come to fall under the rubric, since the late 1990s, as "Relational Aesthetics" (see the book of the same name by French curator and art theorist Nicolas Bourriaud). The importance of ancient healing aids - in this case, fat and felt - for enriching and sustaining the human mind, body, and spirit, would come to play an important and highly visible role in much of Beuys's subsequent work as an artist. L’un des pieds du tabouret est serti dans un rouleau de feutre et l’on distingue sous ce même tabouret deux os. Joseph Beuys, (born May 12, 1921, Krefeld, Ger.—died Jan. 23, 1986, Düsseldorf), German avant-garde sculptor and performance artist whose works, characterized by unorthodox materials and ritualistic activity, stirred much controversy. Sa naissance commence déjà par une fiction. Il obtient son baccalauréat en 1940, juste avant d’être enrôlé en tant que pilote dans l’armée de l’air allemande. Surmontée d'un gyrophare et escortée par les autorités américaines, elle le transporte jusqu’au lieu d’exposition. Il obtient son baccalauréat en 1940, juste avant d’être enrôlé en tant que pilote dans l’armée de l’air allemande. Un événement s'avère déterminant pour la suite de sa vie : pilote de la Luftwaffe sur le front russe pendant la Seconde Guerre mondiale, il s’écrase en Crimée. Car pendant cette période, il n’y eut pas seulement une recherche globale aboutissant à une théorie, que l’on pourrait écrire sur un tableau noir comme un schéma, mais ce fut aussi une période très productive avec beaucoup de concepts et ce que l’on définira plus tard comme des traits initiatiques chamanistiques. Beuys seized the opportunity, creating a heroic account of his life in the form of a fictional curriculum vitae, thus effectively transforming the utterly quotidian turn of events into a newly fashioned, near-legendary persona. Il porte son habituel chapeau de feutre et se recouvre d’étoffes, elles aussi en feutre, que le coyote s’amuse à déchirer. Il représente l’esprit de l’homme blanc et le coyote celui de l’Indien. The family moved from here to the nearby Rindern where his father and uncle owned a flour and fodder business in 1930. Joseph Beuys Biography. Ainsi la graisse se déplaçait-elle d’une condition très chaotique en un mouvement pour se terminer dans un contexte géométrique. Wilhelm Lehmbruck is also a significant influence on the artist. The claim that a literary ghost could act as his personal muse is indicative of Beuys's fascination with a creative process issuing from somewhere between fact and fiction, and physical and metaphysical self constituency, with the result that the simplest gesture might ultimately bear the status of a profound artistic statement. Other non-art, or found material that Beuys used in much of his sculpture and conceptual art was animal fat. The family moved from here to the nearby Rindern where his father and uncle owned a flour and fodder business … Beuys would later recall, in an unsubstantiat… L’action intitulée Comment expliquer les tableaux à un lièvre mort est présentée à la galerie Schmela, à Düsseldorf, le 26 novembre 1965. He died on January 23, 1986 in Düsseldorf, North Rhine-Westphalia. How to Explain Pictures to a Dead Hare opened on November 26, 1965, and ever since, countless Beuys enthusiasts have come to regard this particular work his signature performance piece. Joseph Beuys. After several years of distinguishing himself in this intimate class, Beuys was admitted, in 1951, to the more select master sculpture class of Matare (Beuys finally graduated two years later). La rencontre entre Beuys et le dalaï-lama eut lieu le 27 octobre 1982 à Bonn[5] et soixante artistes y participèrent dont Robert Filliou. He was an only child, to the merchant Josef Jakob Beuys and his wife Johanna Maria Margarete Hulsermann. La symbolique passe également par l’emploi de matériaux non conventionnels. Joseph Beuys was born on May 12, 1921 in Krefeld, North Rhine-Westphalia, Germany. Like Beuys, Celmins helps us see unexpected significance in the simplest things. Les travaux de Beuys ont donc de nombreuses clefs d'entrée ; ils participent à la fois de ce qu'on appelle une œuvre d'art totale (Gesamtkunstwerk) et de formes artistiques basées sur la sensation et le sensationnel. Ces derniers matériaux montrent la réutilisation par Beuys des déchets, non pas pour les magnifier, mais pour les mettre au service de l’art en explorant leur matérialité. Joseph Heinrich Beuys [ˈjoːzɛf ˈhaɪ̯nʁɪç ˈbɔʏs][1], né le 12 mai 1921 à Krefeld, sur la rive gauche du Rhin inférieur, et mort le 23 janvier 1986 à Düsseldorf, est un artiste allemand qui a produit nombre de dessins, sculptures, performances, happenings, vidéos, installations et théories, constituant un ensemble artistique très engagé politiquement. Beuys held his first solo performance one year later at the Galerie Schmela, in Dresden. During the 1960s and 1970s he was an art teacher at the Kunstakademie (Arts Academy) in Düsseldorf, after his dismissal he formed the "Free International University" together with other German artists.Beuys is widely regarded as one of … Pour d’autres, Beuys engage ici une action chamanique. Beuys sequestered himself in the space, having filled it earlier with various objects, such as straw, a triangle, a felt blanket (in which he would wrap himself) and a wild coyote. Many historians, archaeologists, psychologists, writers, and artists, including artist Joseph Beuys and poet Seamus Heaney, experienced a thread of connection to these ancient men and women exhumed from tannic peat, and ever since there has been a river of imaginative creative work on bog bodies. For example, in his groundbreaking 1965 performance … Cette performance, d’une durée de trois heures, inaugure la première exposition de Beuys dans la galerie du marchand Alfred Schmela. These two materials later became important features in the artist's work. J’ai utilisé davantage de matériaux au début et ils étaient plus conventionnels. Content compiled and written by Justin Wolf, Edited and published by The Art Story Contributors. Il va alors accomplir un voyage en avion à destination des États-Unis, toujours isolé dans son étoffe. 25. Childhood. Celmins’s Hot Plate dates from 1964, the year of Joseph Beuys’s notorious performance at Aachen in which he used a tabletop electrical heater to melt fat in order to suggest that all material remains in a state of spiritual metamorphosis. Ces éléments qui lui auraient sauvé la vie deviendront récurrents dans sa production artistique (exemple : Pompe à miel). An extension of this conceptual montage into the everyday world was suggested in the artist's insistence on traveling to and from the gallery daily in a curtained ambulance, and his being conveyed by stretcher between the ambulance and the gallery (or his temporary residence) so that he would neither set foot on American soil nor ever directly lay eyes on the city.